REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.VITADIET.PL
INFORMACJE OGÓLNE
- Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Internetu w formie umowy zawieranej na odległość, pomiędzy składającym zamówienie, zwanym dalej Klientem, a Sprzedawcą. 2. Sklep internetowy realizuje zamówienia wyłącznie na terenie Polski.
- Kupującym może być każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, zwana dalej Klientem.
- W celu zawarcia umowy sprzedaży na odległość Klient musi posiadać konto poczty elektronicznej.
- Właścicielem sklepu internetowego vitadiet.pl jest Ośrodek Badawczo- Produkcyjny Politechniki Łódzkiej ICHEM sp. z o. o., ul. Dostawcza 12a, 93-231 Łódź, NIP 7250012663, Regon 001299225, KRS 0000111218 - producent i dystrybutor suplementów diety marki VITADIET.
- Klient składający zamówienie w sklepie internetowym sklep.vitadiet.pl jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia Klienta z zawartych w nim zasad.
- Osoba fizyczna składająca zamówienie musi być osobą pełnoletnią oraz posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się na stronie internetowej, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian. Strony wiąże cena obowiązująca w chwili złożenia zamówienia.
CENY I KOSZT DOSTAWY
- Ceny produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu wyrażone są w polskich złotych i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie obejmują kosztów przesyłki. Całkowita wartość zamówienia przedstawiona jest po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy i formy płatności. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Podane ceny w PLN dotyczą jedynie umów, w których miejsce dostarczenia towaru znajduje się na terytorium RP.
- Klient dokona wyboru obowiązującego w Sklepie internetowym sposobu płatności:
a) za pobraniem – przy odbiorze towaru,
b) przedpłata – płatność przelewem na konto firmy ICHEM,
PLN - PKO BP SA - 33 1440 1231 0000 0000 0183 9225
EUR - Santander Bank - 46 1090 1304 0000 0001 2211 1012
c) przedpłata - płatność za pośrednictwem systemu Przelewy24,
d) przedpłata - płatność kartą kredytową za pośrednictwem systemu Przelewy24,
- Sposób dostawy - przesyłka kurierska.
Wysyłka produktów będzie z Ośrodka Badawczo- Produkcyjnego Politechniki Łódzkiej ICHEM sp. z o. o. - producenta i dystrybutora suplementów diety marki VITADIET.
Koszty dostarczenia przesyłki pokrywa Klient. Koszty dostawy wynoszą (14,00 zł brutto i doliczane są automatycznie do każdego zamówienia).
- ICHEM zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie. Zmiana cen nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji. ICHEM zastrzega sobie również prawo do wycofania poszczególnych towarów z oferty.
ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Aby dokonać zamówienia w sklepie internetowym VITADIET.PL należy zarejestrować swoje dane w bazie danych, oraz aktywować konto za pomocą linku aktywacyjnego przesłanego na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail.
- W celu złożenia zamówienia należy:
- zalogować się do sklepu internetowego,
- dodać wybrany produkt/produkty do „koszyka”,
- wybrać rodzaj płatności,
- zatwierdzić zamówienie poprzez użycie przycisku „Wyślij zamówienie”,
- po zatwierdzeniu zamówienia z przedpłatą, należy użyć przycisku „Zapłać” i dokonać zapłaty poprzez wybrany system płatności.
Po złożeniu zamówienia na podany w zamówieniu adres e-mail zostanie automatycznie wysłana wiadomość, zawierająca wszystkie dane dotyczące zamówienia oraz jego numer. Umowa zostaje zawarta po akceptacji zamówienia przez ICHEM. Realizacja zamówienia jest
równoznaczna z jego akceptacją.
- Zamówienie z przedpłatą zostanie zrealizowane po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym firmy ICHEM (dotyczy systemu Przelewy24).
- Zamówiony towar zostanie wysłany w ciągu 1 - 5 dni roboczych od dnia zaksięgowania wpłaty na koncie bankowym firmy ICHEM.
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar zamówiony znajduje się w magazynie. W przeciwnym wypadku klient jest informowany o zaistniałej sytuacji i podejmowane są rozmowy na temat dalszej realizacji zamówienia (przedłużenie czasu realizacji bądź anulowanie zamówienia).
- Zmiana zamówienia jest możliwa w drodze kontaktu ze sklepem internetowym do czasu wysłania zamówionego towaru.
- Za zamówiony towar zostanie wystawiony paragon fiskalny lub faktura VAT (wymagane dane do faktury VAT: nazwa firmy, adres oraz numer NIP). W przypadku danych nieprawidłowych lub nieprawdziwych faktura nie zostanie wystawiona.
ZWROTY TOWARÓW
- Klient ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować ICHEM o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w oświadczeniu wysłanym pocztą na adres ICHEM sp. z o.o., ul. Dostawcza 12A, 93-231 Łódź, faksem na numer 426776199, 426776177 lub
pocztą elektroniczną na adres biuro@vitadiet.pl. W razie wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu 426776100, 426776127. W celu zachowania 14-dniowego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który znajduje się poniżej.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- a) w przypadku odstąpienia od umowy ICHEM zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym ICHEM otrzymał oświadczenie o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy, b) zwrotu płatności ICHEM dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem,
- c) ICHEM może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia ICHEM dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Towar należy odesłać na koszt własny, na adres ICHEM sp. z o.o., ul. Dostawcza 12A, 93231 Łódź, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient złożył oświadczenie o dostąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni. Należy także dołączyć kopię dowodu zakupu (faktura, paragon).
REKLAMACJE
- W chwili odbioru towaru Klient zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia Klient obowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy i niezwłocznie skontaktować się z ICHEM. Uszkodzenie przesyłki w trakcie transportu będzie uwzględniane na podstawie zgłoszenia dokonanego u pracownika firmy dostawczej/kurierskiej w momencie dostarczenia przesyłki.
- W przypadku towarów wadliwych, uszkodzonych fabrycznie bądź niekompletnych gwarantujemy ich wymianę na towar wolny od wad, pod warunkiem zgłoszenia uszkodzenia w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania przesyłki. W przypadku wyczerpania zapasów, sklep internetowy gwarantuje zamianę na inne produkty bądź ekwiwalent pieniężny w wysokości zamówionego towaru. Wobec Klientów stosuje się przepisy art. 556-576 Kodeksu Cywilnego.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest odesłanie wadliwego towaru wraz z pismem reklamacyjnym na adres: ICHEM sp. z o.o., ul. Dostawcza 12A, 93-231 Łódź. Do towaru Klient załącza fakturę zakupu lub paragon fiskalny.
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w przeciągu 14 dni od daty dostarczenia wyrobu do firmy ICHEM. W przypadku nieustosunkowania się przez ICHEM Sp. z o.o. do reklamacji w w/w terminie, uznaje się ją za uznaną.
- Reklamacje należy kierować za pośrednictwem poczty e-mail na adres biuro@vitadiet.pl lub na adres: ICHEM sp. z o.o., ul. Dostawcza 12A, 93-231 Łódź. W reklamacji należy podać liczbę oraz nazwę/nazwy produktów, imię i nazwisko zamawiającego, nr faktury VAT lub paragonu fiskalnego oraz opisać przedmiot reklamacji.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Klient otrzyma zwrot zapłaty za zakupione produkty w terminie 7 dni od daty rozpatrzenia reklamacji:
- w przypadku płatności gotówką przy odbiorze, Przelewy24.pl - na konto bankowe, wskazane przez Klienta e-mailem lub na protokole reklamacyjnym,
- w przypadku płatności kartą - zwrot środków zostanie wykonany bezpośrednio na kartę Klienta.
- ICHEM nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z błędnego wykorzystywania zamówionych produktów.
OCHRONA PRAW AUTORSKICH I ZNAKÓW TOWAROWYCH
- Wszelkie prawa autorskie osobiste i majątkowe do elementów Sklepu www.vitadiet.pl są zastrzeżone. Sam Sklep oraz wszelkie jego elementy są chronione przepisami prawa w szczególności ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2000 roku nr 80,poz. 904 ze. zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 nr 153, poz. 1503 ze. zm.).
- Wszelkie znaki towarowe używane w Sklepie jak i samo oznaczenie www.vitadiet.pl są znakami towarowymi chronionymi przepisami prawa w szczególności ustawy z dnia 30 czerwca 2000r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2003 nr 119, poz. 1117 ze. zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 20033 nr 153, poz. 1503 ze zm.).
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem Danych Osobowych Klienta jest ICHEM Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, przy ul. Dostawczej 12A, 93-231 Łódź, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000111218, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 725-00-12-663.
- Spółka przetwarza jedynie te dane osobowe, które udostępnił jej Klient.
- Spółka przetwarza dane osobowe Klienta z uwagi na fakt, iż jest to niezbędne do wykonania umowy z nim zawartej, w tym do:
- zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, umowy dostawy, umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną,
- obsługi reklamacji w przypadku jej złożenia przez Klienta,
- obsługi zgłoszeń kierowanych przez Klienta do Spółki,
- wykonywania obowiązków prawnych ciążących na Spółce, np. wystawienia i przechowywania faktur, jak również w celach podatkowych i rachunkowych dochodzenia roszczeń wynikających z umowy,
- marketingu usług własnych w trakcie trwania umowy.
- celów marketingowych, jeżeli Klient wyraził zgodę na wykorzystywanie ich w tym celu.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, nie mniej jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy łączącej Spółkę z Klientem. W przypadku niepodania przez Klienta danych w postaci jego imienia i nazwiska, adresu e-mail, adresu zamieszkania niemożliwe będzie zawarcie umowy przez Spółkę z Klientem, a w konsekwencji Klient nie będzie mógł skorzystać z usług Spółki.
- W przypadku, gdy wynika to z przepisów prawa, Spółka może żądać od Klienta podania innych danych niezbędnych z uwagi na np. cele rachunkowe lub podatkowe.
- Spółka będzie przetwarzać dane osobowe Klienta przez czas niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3. powyżej. W zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych będzie to odpowiednio: a. Czas trwania umowy,
- Czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać dane osobowe,
- Czas, w którym przedawniają się roszczenia wynikające z umowy łączącej Spółkę z Klientem, nie dłużej niż 10 lat od dnia zakończenia takiej umowy.
- Klient ma prawo dostępu, sprostowania, usunięcia swoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. Z uprawnień tych Klient może skorzystać:
- w odniesieniu do żądania sprostowania danych- w sytuacji, gdy Klient zauważy, że są one nieprawidłowe lub niekompletne;
- w odniesieniu do żądania usunięcia danych – w sytuacji, gdy dane Klienta nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Spółkę, żądania cofnięcia zgody na przetwarzanie danych przez Klienta oraz gdy dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
- w odniesieniu do ograniczenia przetwarzania danych – w sytuacji, gdy Klient uzna, że jego dane są nieprawidłowe ograniczenie przetwarzania danych nastąpi na czas pozwalający Spółce sprawdzić prawidłowość tych danych;
- w odniesieniu do żądania przeniesienia danych – w sytuacji, gdy przetwarzanie danych Klienta odbywa się na podstawie jego zgody lub umowy z nim zawartej.
- Klient uprawniony jest do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych przez Spółkę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Spółka zastrzega możliwość przekazania danych osobowych Klienta podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Spółki, np. podmiotom świadczącym na rzecz Spółki usługi płatnicze, ubezpieczeniowe, kurierskie, pocztowe, księgowe, związane z dochodzeniem należności wynikających z umowy łączącej Spółkę z Klientem.
- Spółka nie będzie przekazywać danych osobowych Klienta do państw trzecich oraz organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe Klienta nie będą przedmiotem zautomatyzowanych decyzji, w tym profilowania.
- W celach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, zwłaszcza w sytuacjach określonych w pkt. 7 Klient może skontaktować się ze Spółką drogą pocztową na adres: ul. Dostawcza 12A, 93-213 Łódź lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: biuro@vitadiet.pl, biuro@ichem.com.pl.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Dokonanie zakupów za pośrednictwem Sklepu oznacza akceptację i przestrzeganie przez Klienta postanowień niniejszego regulaminu.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie.
Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu umieszczenia na stronie Sklepu Internetowego. W przypadku Klientów zarejestrowanych będą oni związani postanowieniami nowego Regulaminu.
- Aktualny Regulamin jest publikowany na stronie Sklepu Internetowego.
- W sprawach nieregulowanych przez niniejszy Regulamin stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014, poz. 827).